Minggu, 08 Februari 2015

Indonesia - Belanda - 088

Indonesia - Belanda - 088




> Delapan puluh delapan.
# Achtentachtig.
> Masa lampau verba modal 2 .
# Verleden tijd van modale werkwoorden 2 .

.
> Anak lelaki saya tidak ingin bermain dengan boneka.
# Mijn zoon wilde niet met de pop spelen.
> Anak perempuan saya tidak ingin bermain sepak bola.
# Mijn dochter wilde niet voetballen.
> Istri saya tidak ingin bermain catur dengan saya.
# Mijn vrouw wilde niet met mij schaken.
.
> Anak-anak saya tidak ingin jalan-jalan.
# Mijn kinderen wilden geen wandeling maken.
> Mereka tidak ingin membersihkan kamar.
# Zij wilden de kamer niet opruimen.
> Mereka tidak ingin pergi tidur.
# Zij wilden niet naar bed gaan.
.
> Dia tidak boleh makan es krim.
# Hij mocht geen ijs eten.
> Dia tidak boleh makan cokelat.
# Hij mocht geen chocolade eten.
> Dia tidak boleh makan permen.
# Hij mocht geen snoepje eten.
.
> Saya boleh mengharapkan sesuatu untuk diri saya.
# Ik mocht een wens doen.
> Saya boleh membeli sebuah baju.
# Ik mocht een jurk kopen.
> Saya boleh mengambil permen pralin.
# Ik mocht een bonbon nemen.
.
> Bolehkah kamu merokok di pesawat?.
# Mocht je in het vliegtuig roken?.
> Bolehkah kamu minum bir di rumah sakit?.
# Mocht je in het ziekenhuis bier drinken?.
> Bolehkah kamu membawa anjing ke hotel?.
# Mocht je de hond meenemen in het hotel?.
.
> Di masa liburan, anak-anak boleh bermain lama di luar.
# In de vakantie mochten de kinderen lang buiten blijven.
> Mereka boleh lama bermain di lapangan.
# Zij mochten lang op de binnenplaats spelen.
> Mereka boleh terjaga sampai larut malam.
# Zij mochten lang opblijven.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Night Diamond Bloody Red - Busy Flicker